Sinergistička edukacija roditelja dece sa posebnim potrebama
Vodi : Dr Tatjana Zorčec
Saradnici na projektu: Vesna Vučić, Danijela Ristić-Medić
Broj projekta: KA220-ADU-AB287E78
Trajanje projekta: decembar 2022. – novembar 2024,
Vodeća institucija: Makedonska asocijacija za primenjenu psihologiju-MAAP, Severna Makedonija
Hrvatsko katoličko sveučilište, Hrvatska; Institut za medicinska istraživanja, Srbija
Opis projekta:
Projekat ima za cilj da osnaži roditelje dece sa posebnim potrebama u svakodnevnom životu, unapredi njihove roditeljske veštine i socijalnu inkluziju, zdravlje i kvalitet života. Ciljevi projekta su korišćenje inovativnog obrazovnog pristupa za unapređenje roditeljskih veština u radu sa decom sa posebnim potrebama, sa novostvorenim sveobuhvatnim nastavnim programom i materijalima za obuku i njegovom on-lajn platformom za kontinuirano e-učenje, u skladu sa individualnim potrebama i očekivanjima roditelja.
SMERNICE ZA RODITELJSTVO DECE SA TEŠKOĆAMA/SMETNJAMA U RAZVOJU
Definisanje i terminološki aspekti teškoća u razvoju
Alternativna medicina nudi rešenja koja Vam neće pomoći
Karakteristike razvojnih teškoća/smetnji
Karakteristike intelektualnih smetnji u razvoju
Karakteristike kognitivnih smetnji u razvoju
Karakteristike dece sa neurološkim poremećajima
Karakteristike dece sa cerebralnom paralizom (CP)
Karakteristike fizičkih smetnji kod dece
Seksualno i reproduktivno zdravlje osoba sa teškoćama
Pridružene bolesti kod dece za smetnjama u razvoju
Karakteristike problematike senzorne obrade kod dece sa smetnjama u razvoju
Bol i ublažavanje bola
Lečenje bola kod dece sa teškoćama u razvoju
Izazovna ponašanja dece sa teškoćama u razvoju
Emocionalna regulacija kod dece sa smetnjama u razvoju
Nasilje (engl. bullying) i deca sa teškoćama u razvoju
Fizička aktivnost kod dece sa teškoćama u razvoju
Fizička aktivnost kod dece sa teškoćama u razvoju
Zlostavljanje dece sa teškoćama u razvoju
Regulisanje stresa u porodicama dece sa smetnjama u razvoju
Intervencije za podršku roditeljima dece sa teškoćama u razvoju
Autori priručnika
Tip projekta:
Međunarodni projekti